Forum Forums Tips voor onderwijs op afstand Behoeftes docenten m.b.t. coronavirus

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    maxalexander
    Bijdrager

Beste docenten,

In verband met het Corona virus ben ik op zoek naar methoden om het onderwijs te digitaliseren en innoveren.
    Vandaar dat ik mij op dit forum begeef aangezien jullie wellicht nog ideeen hebben met betrekking tot wat jullie missen als “tool” in het onderwijs.

Ik studeer psychologie aan de universiteit utrecht en werk ook nog bij een interne organisatie binnen de Hogeschool Utrecht genaamd Young Edcuators. Mochten jullie ideeen hebben of wensen willen uitspreken over hetgeen jullie missen om studenten adequaat te kunnen lesgeven, hoor ik graag van jullie.

U kunt mij en onze organisatie bereiken via dit mail adres: Youngeducators@hu.nl

Met vriendelijke groet,

Max

lboels
    Bijdrager

Beste Max,
    Ik heb je een e-mail gestuurd met deze tekst: ik heb een aantal formatieve toetsen die ik normaal op papier afneem maar nu graag digitaal zou willen afnemen. Het zou handig zijn als die ergens online staan en die vervolgens met iedereen die dat wil kunnen worden gedeeld (dan hoeft niet iedereen het wiel opnieuw uit te vinden) maar dat ik bijvoorbeeld een eigen groep kan aanmaken voor mijn eigen klas zodat ik hun resultaten kan zien (liefst vergeleken met de andere leerlingen uit 6 vwo wiskunde A van de rest van de scholen die deelnemen). Een soort Kahoot, mentimeter of qualtrics of iets dergelijks. Dus ik heb twee wensen wil het voor mij nuttig zijn:
    – Het zijn vragen die aansluiten bij het eindexamen (mogen deelvaardigheden zijn) voor vwo wiskunde A (of C; ik heb daarnaast ook D maar dat is geen centraal examen en is al afgerond en B heb ik dit jaar niet)
    – Ik kan op eenvoudige wijze de resultaten van mijn klas inzien (op naam van de leerling) zonder de privacy van andere leerlingen/scholen te schenden.
    Nice to have is de vergelijking met anderen, bijvoorbeeld in een dubbel-histogram 😊.

Bijgaand enkele formatieve toetsen die ik nog had willen afnemen. Als je wilt, kan ik je vervolgens ook de toetsen sturen die ik al afgenomen heb.
    Ik weet niet of je hier iets mee kunt maar mocht dat zo zijn dan graag.

Vriendelijke groet,
    Lonneke Boels

En voor de andere meelezers: ik zal de formatieve toetsjes die ik heb voor V6 wiskunde A proberen beschikbaar te stellen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.