Forum Forums Tips voor onderwijs op afstand Methodes en volgorde van onderwerpen bij het berekenen van oppervlaktes

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #103
    Esloo
    Bijdrager

    Op onze school gebruiken wij Getal en ruimte als methode. Ik zie dat bij deze methode de overstap van driehoeken naar vierhoeken wordt aangenomen. Ik heb gemerkt dat mijn leerlingen bij het berekenen van de oppervlakte van parallellogrammen vast komen te staan, Ze zien niet in hoe ze de overstap kunnen maken van de oppervlakte van driehoeken naar de oppervlakte van parallellogrammen,

    De volgorde van onderwerpen is anders bij modern wiskunde. Bij Moderne Wiskunde zie je dat de overstap omgekeerd is. Eerst wordt bij paragraaf 3.1 “de oppervlakte van parallellogram” behandeld daarna wordt bij paragraaf 3.2 “oppervlakte van driehoeken” belicht. Deze overstap lijkt mij logish en makelijk te begrijpen door de leerlingen.

    Live collega’s. Deze bevindingen neem ik op in mijn scriptie, maar ik moet daarbij toelichten wat andere collega’s hiervan vinden .

    Dus, ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn bevinding?

    Bij het berekenen van oppervlaktes, Doet er het folgorde van figuren toe ?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.