Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    gerardk
    Bijdrager

Met de maatregelen van vandaag wordt online SE’s afnemen een belangrijke optie
    Ik zou in dit verband ook kijken naar de DWO (via www. numworx.nl)
    In het verleden hebben we daar ( op de school waar ik werkte) al veel ervaring mee opgedaan, o.a. met de rekentoets.
    Bij de DWO is het mogelijk om zowel opgaven als antwoord-correctiemodel zelf vorm te geven

josmuskens
    Bijdrager

Dank voor het opstarten van dit thema. Want dit gaat zeker belangrijk worden, op zeer korte termijn, voor scholen die nog een SE moeten afnemen. En op zo’n korte termijn vraag ik me af of het doenlijk is met onbekende software te starten terwijl er al bijna direct een product opgeleverd moet worden. Maar als iemand denkt dat het mogelijk is hoor ik het graag.

sstet
    Bijdrager

We hadden nog één SE te gaan. Op zich zijn alle verplichte eindtermen (natuurlijk) al getoetst. Dit SE was, volgens mij is dat op bijna alle scholen, een SE dat een goed beeld moet geven van het CE. En nu? Al mijn leerlingen staan voldoende. Kan ik het SE niet door laten gaan (onze directie noemt dat een optie, kan ik me ook in vinden). Of alleen door laten gaan voor leerlingen die dat willen (compensatiepunt halen of Cum Laude slagen, kan dat dit jaar?).
    Ervanuitgaande dat ik een SE moet afnemen, hoe? Mondeling kan, op afstand mondeling kan misschien met beeldverbinding. Hoe doet een leerling dat? Schrijven en dan met camera mij mee laten kijken? Wat doe ik mondeling? Ik geef ze een opgave, laat ze een kwartier stoeien en dan mogen ze me uitleggen/laten zien wat ze hebben gedaan? Ik ben erg zoekende en alle goede tips zijn welkom!
    Gr
    Sander Stet

Hoi Sander,

Mijn school kiest er voor om wat niet meer getoetst hoeft te worden (mbt verpliche eindtermen SE) omdat het al in eerdere SE onderdelen aan bod is gekomen, ook niet meer te toetsen. De grote toets was namelijk ook een deel CE voorbereiding en die noodzaak vervalt nu, zo is de redenering. Er komt wel een soort van herstelopdracht voor leerlingen die dat SE nog nodig hadden om het cijfer op te hogen. De weging daarvan wordt flink (immers CE is ook weggevallen). Over het hoe daarvan zijn we nog aan het nadenken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.