Forum Forums Tips voor onderwijs op afstand verwarrende notatie !

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #102
    Esloo
    Bijdrager

    In de praktijk merk ik dat er notaties zijn die erg verwarrend voor mijn (2BBL) leerlingen zijn. Ik gebruik namelijk getal en ruimte 10de editie , op het boek wordt de oppervlakte van driehoek met de volgende formule berekend.

    oppervlakte van driehoek = 1/2 x zijde x hoogte

    Het valt gelijk op dat de formule met een breuk begint. Ik merk dat mijn leerlingen hier gelijk van schrikken, ze vinden het lastig omdat ze al moeite met breuken hebben. Ze beseffen waarschijnlijk niet dat er mee wordt bedoelt de “de helft “.
    Ik merk wel dat de volgende formulering van de formule ( Zijde x Hoogte : 2 ) meer duidelijkheid biedt.

    >>> lieve collega’s: Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn bevinding? arvaren jullie ook het zelfde ?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.